Me & My Family

Här kan du läsa om mig och min familj, hur vi lever våran vardag.

December nalkas och mina tankar snurrar...

Publicerad 2014-11-25 21:44:31 i Allmänt, Tupperware,

Ja just nu är städningen inför advent i full gång även om vi tar det rätt lugnt ändå ;-) med något rum /dag och jag hoppas börja få upp lite ljusstakar, stjärnor och gardiner innan helgen men vi får väl se hur det går.
Julklapparna till barnen är klara och det är såå skönt...till de vuxna blir det nog mestadels hemgjorda julklappar i år och det är det absolut inget fel på(!) så jag hoppas att ingen kommer bli besviken...det ligger ju en del jobb bakom sådant också och även så klart en tanke på om det passar :-)
 
Mitt liv går framåt, precis som min mans och våra barns, våran yngsta dotter har precis fyllt 5 år och börjar bli en stor tjej som gärna vill hjälpa till där hon kan...det får mig att tänka på våran äldsta tjej som blir hela 10 år i slutet på januari och som inte har långt kvar innan tonåren infinner sig...jag känner hur tiden bara rusar förbi...och det gör mig ledsen inombords. Inte blir det hela bättre av att sonen nu är 18 månader gammal och blir 2 år(!) om bara 6 månader...jag har ingen liten bebis längre och den insikten slog mig rätt hårt nyligen och gör mig lite nedstämd, vart har alla år tagit vägen? snart är jag gammal och vart har livet tagit mig med då? Har jag gjort allting jag borde gjort eller kan jag fortfarande hinna med det? vad vill jag göra?
Samtidigt så får jag varje dag dela glädjen med min man och se hur barnen växer både kroppsmässigt och i personlighet och varje nytt steg är spännande även om de ofta överraskar en när det händer något nytt. Man är så inne i vardagslunken och rena vanor att man ibland förbiser sådant som är viktigt.
För oss som för många andra händer det saker bland vänner och familj hela tiden och en del saker sörjer man, en del saker ångrar man och en del gläds man åt...
 
...Mina dagar fylls sen några månader tillbaka av att jag ständigt tänker på Tupperware som jag började sälja i v35 och det är verkligen hur roligt som helst, något att glädjas åt! Jag har sålt det för några år sedan men då gick det inte så bra och demona sinade rätt snabbt när jag hade svårt att komma utanför min innersta krets, nu däremot så har jag så många fler underbara människor runt om mig och jag är mer framåt som person så det gör det hela mycket lättare. Jag försöker att ha 1-2 demon i veckan vilket jag inte alltid lyckas med, men en gång i månaden när vi har Big Week då bokar jag veckan så full med demon att det är svårt att tänka på något annat.
 Jag tycker verkligen att det här är såå roligt och jag önskar att alla runtom mig kunde se på det som jag gör och för den delen som min man också gör, det är ett fantastiskt tillfälle för mig att få komma ut och träffa nya människor, jag behöver inte bara gå hemma hela dagarna i brist på "ett riktigt jobb" och jag har möjligheten att tjäna in en slant till hemmet och komma nån vart inom ett yrke som jag verkligen trivs med!
Jag går på möten en del måndagar och teammöten ibland och vi har alltid så roligt och fikar/äter gott tillsammans, ger varandra stöd och tips, vi får presenter och får tävla lite mot varandra samtidigt som vi stärker team-andan men även hela vårat chip´s anda.
 
Tjejen som rekryterade mig som vi kallar C ger ett helt fantastiskt stöd åt oss som hon rekryterat och hon går nu ut efter inte ens ett år och blir våran teamledare vilket jag ser fram emot även om det är pirrigt att gå från ett stort team som funnits ett tag till ett litet nytt som förhoppningsvis kommer bli större framöver. Kanske, kanske kommer jag kunna ta det steget någon gång i framtiden också men det är ju bara något man kan spåna i och det känns så fruktansvärt stort just nu...först får vi se hur det här går och jag önskar mig och hoppas på mer stöd från min familj och mina vänner för att hjälpa mig framåt :-) 
 
Nu vill jag önska er en god fortsättning på denna vecka, hoppas ni får en underbar adventshelg med marknader och mys :-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Leena

Jag är 31 år och mamma till 2 små söta men busiga tjejer på 9 år respektive 5 år och en helt underbar pojke på 1,5 år. Är gift med Danne sedan 2 juni 2007 och bor i Storvik sedan våren 2008.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Follow on Bloglovin

Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu: