Me & My Family

Här kan du läsa om mig och min familj, hur vi lever våran vardag.

Sportlov

Publicerad 2013-03-03 12:12:52 i Allmänt,

Vi hade sådan tur att vi blev friska lagom till sportlovet och Danne har haft ledig vecka och det har varit fullt upp hela denna vecka känns det som.
 
Måndag: Fick besök av Cattis, Dennis , Anna och Nisse som kom förbi med Amandas födelsedagspresenter på förmiddagen och vi fikade och hade en trevlig stund. På em var vi till badhuset Danne , jag och flickorna. Tog det lungt där i ungefär en timme innan vi begav oss hem igen och jag däckade i soffan 2 timmar :-p
Tisdag: Liten sväng till Valbo för att köpa svart bläck till skrivaren och sedan Ica för lite handling. Amanda spenderade födelsedagspengarna på nya böcker från rean :-)
Onsdag: Utflykt till Högbo med Dennis, Cattis, Anna, Nisse, Cicki och Johnny. Det var halt ute men solen sken så det stod härliga till. Vi fick tröka lite på ungarna att leka med varandra i början men sedan åkte de pulka så det stod härliga till. Jag låg bl.a på en picnicfilt och bara njöt av solen..härligt värre.
Torsdag: Amanda blev "kidnappad" av moster Eva några timmar och besökte badhuset och åt god mat...under tiden så satt Cicki barnvakt till Tova så Danne och jag fick åka på bio i Gävle för första gången på månader "A good day to Die Hard" fick det bli. Bra film men saknade lite av den sanna "Die Hard"-andan tyckte jag.
Fredag: Hade egentligen tänkt oss en tur till Ockelbo-marknaden men efter en fullspäckad vecka kände både Danne och jag att det skulle vara skönt och bara vara hemma. Amanda höll däremot inte med utan ringde mormor och frågade om hon fick sova över och till kvällen dök de upp och fikade lite medan de väntade på att Elin skulle bli klar på ridskolan och sedan tog de Amanada med sig hem.
Lördag: Tog det allmänt lungt....plockade fram silkespapper, lim, tejp och peljetter till Tova som sedan satt med det hela eftermiddagen. Till kvällen när Tova somnat så tittade Danne och jag på "Breaking dawn del 2"  som vi längtat efter så mycket. Vi skulle ju se den på bio men då var jag ju inte alls i form för det och sedan slutade den visas där.
Söndag: Ja det är ju idag. Danne har en massa skidor på tv att titta på och Tova längtar efter storasyster som inte kommit hem än men borde dyka upp på em då hon har skola imorgon.
Jag har tagit mig lite ork och sytt ihop Tovas mjukishäst som en söm spruckit på och lagat en väska som handtaget lyckades lossna på så då har man gjort Tovas dag iaf :-p
 
 
Det känns bra att man har orkat vara lite i farten denna vecka även om jag där emellan är helt slut och bara vill sova. Aptiten är fortfarande pissdålig :-( och inget smakar som det ska göra.
Till veckan blir det lugnare med flickorna på skola och dagis på fm...men Danne har em så vi blir ensamma då jag och flickorna får se hur det går, vet att vi inte har nån bil då iaf för den behöver Danne ha till jobbet ett tag nu då killen han samåker med skulle göra nån operation lr så och därför inte kommer kunna jobba.
 
 
Jag hoppas att ni haft en lika trevlig vecka som vi haft :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Leena

Jag är 31 år och mamma till 2 små söta men busiga tjejer på 9 år respektive 5 år och en helt underbar pojke på 1,5 år. Är gift med Danne sedan 2 juni 2007 och bor i Storvik sedan våren 2008.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Follow on Bloglovin

Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu: