Me & My Family

Här kan du läsa om mig och min familj, hur vi lever våran vardag.

Äventyr på Wij trädgårdar

Publicerad 2012-09-17 14:09:38 i Äventyr,

Ligger efter lite i mitt bloggande :-p men nu har jag tid att fixa till det :-)
 
Den 9 september var hela familjen till Wij trädgårdar i Ockelbo för 3:e året på raken. De förra gången har vi upplevt det som något otroligt mysigt och man har kunnat plocka sin egen bukett med solrosor direkt från fältet de har och det var mer roliga grejjer...i år så hade de inget solrosfält kvar och sålde endast ut färdiga buketter...lite tråkigt men de är ju så vackra så jag köpte en sådan iaf. Med hem följde också en rökt regnbåge och 2 små purjolökar. Regnbågen rensade/benade jag ur direkt när vi kom hem och flickorna var genast där som två små hökar och norpade åt sig bitar ;-) resten avnjöt jag på en limpmacka till frukost i några dagar efteråt *mums*
 Purjolöken ligger i kylen men ska användas snart till bl.a. en kasslergratäng.
 
De hade också ponnyridning och en tur med häst och vagn, vi valde häst och vagn men fick åka gratis då de egentligen hade berättar-turer och det var slut för dagen så en liten runda blev det.
Det roligaset vi hade där uppe var att avnjuta lekparken som är väldigt rolig för barnen.
En stor klätterställning som äldsta dottern rusade fram till och klättrade genast upp i toppen. Yngsta dottern föredrog linbanan och efter lite fika så åkte de tillsammans en hel massa vändor ner för rutschkanan :-D
 
 
 
 
Innan vi åkte hem tog jag den här bilden som jag tycker om och alla gör nog sin egen tolkning av den meningen
 
 
Den här bilden tog jag egentligen mest för att jag ville ha en bild på det jättefina murarna(men Amanda var snabb och smet in i bild ;-) )...sådana vill jag ha här hemma! Tror de skulle bli jättesnyggt..men oj ett sådant jobb och vilken kostnad sedan :-p
 
Ja det var allt från det äventyret...en trevlig dag hade vi iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Leena

Jag är 31 år och mamma till 2 små söta men busiga tjejer på 9 år respektive 5 år och en helt underbar pojke på 1,5 år. Är gift med Danne sedan 2 juni 2007 och bor i Storvik sedan våren 2008.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Follow on Bloglovin

Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu: