Me & My Family

Här kan du läsa om mig och min familj, hur vi lever våran vardag.

Positiv och negativ ;-)

Publicerad 2012-08-31 10:17:00 i Jag,

Känner mig så väldigt nöjd med mig själv just nu(även om inlägget innehåller lite klagolåt också)...förra året vid den här tiden var jag väldigt nedstämd och orkade knappt inte ha något med flickorna att göra. Fick börja gå hos en psykolog som jag fann var väldigt trevlig och började med att gå varannan vecka, sedan var tredje och sedan var fjärde till att ha haft uppehåll under sommaren. Jag märker själv att jag är mycket piggare nu, orkar mer även om jag inte är riktigt så pigg som jag vill vara :-p Nu känner jag att jag kanske kan gå någon gång till och prata men sen är jag nog klar...ja det är vad jag hoppas iaf, jag har och är fortfarande lite orolig att jag ska må sämre när det blir mörkt igen och pengarna sinar så att allt jag skulle vilja fixa här hemma blir sådant jag går och stör mig på istället. Det har redan börjat men jag försöker hålla humöret uppe.
Danne har iaf offrat lite pengar på säsong/årskort på badhuset så vi ska ha något att kunna göra när allt här hemma känns för trökigt. Nackdelen är att jag behöver en ny bikini och de går på 500:-/del då jag måste köpa mina på de lite mer inriktade underklädesbutikerna. Men än så länge får jag försöka bada i min gamla där banden rullar ner från axlarna och bikinitrosorna rullar ner och sätter sig under magen (ja så är det när man har en hängande jäkla mage och storlekar är svåra att hitta också) så det blir bara att åka och bada när han är med just nu för jag måste koncentrera mig på att inte badkläderna ska visa mer än nödvändigt och det fungerar inte om jag ska se efter en 7½- och 2½åring då kanske man står där med brösten blottade helt plötsligt :-p
 
Fick veta inne på Rena Rama Under att min gamla bikini antagligen blivit gammal och sliten och att det är därför den beter sig sådär och jag som trodde det var för att jag gått upp i vikt sedan jag köpte den. Men jag har fortfarande kvar samma storlek på bikini :-)
 
Men lite viktnedgång skulle inte skada...har fortfarande lite ont i knäet efter turen i skogen men väntar ut det så jag ska kunna promenera igen utan att slita på det.
Fick ju gångstavar i present också men vette tusan om de kommer bli använda då jag inte förstår mig på tekniken och tycker det verkar otroligt krångligt och jag vill inte att mina promenader ska bli förstörda av irritation...men jag ska googla lite och försöka iaf innan jag ev. ger upp dem (förlåt i så fall mamma...tanken var god...men du känner ju mig ;-) ).
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Leena

Jag är 31 år och mamma till 2 små söta men busiga tjejer på 9 år respektive 5 år och en helt underbar pojke på 1,5 år. Är gift med Danne sedan 2 juni 2007 och bor i Storvik sedan våren 2008.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Follow on Bloglovin

Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu: