Me & My Family

Här kan du läsa om mig och min familj, hur vi lever våran vardag.

Melker 1 år forts.

Publicerad 2014-05-28 06:00:00 i Allmänt, Melker,

Ja jag lovade ju igår att ni skulle få se bilder från kalaset vi höll på lördagen också...jag försöker välja ut några stycken av alla kort som knäpptes då ;-)
 
Det var en väldigt varm dag och vi tillbringade dagen ute på verandan med fläkten på(så fort vi stängde av fläkten slutade även vinden att blåsa :-p)
 
 
En bild på min busiga fyraåring ;-)
 
och min fina gravida lillasyster Anna...jag ser sååå fram emot att bli moster!
 
Melker leker med en av de 2 leksaker han fick :-) För övrigt fick han jättefina t-shirts och shorts men dem har jag ingen bild på just nu
 
Här ser ni bilder på födelsedagstårtan som är täckt med jordgubbssmörkräm, jordgubbar och hallon;  det är 6 bottnar, och 5 olika fyllningar (marsankräm, chokladpudding, rårörda hallon, mosad banan och lemoncurd)
 
När vi tog fram tårtan andra gången så hade de övre lagret glidit haha ja men man lär sig väl till nästa gång ;-) 
 
Mina tjejer tar det lugnt en stund i värmen
 
Åh vad gott med tårta!
 
Melker lekte kurragömma med alla som kom och ville ge honom paket haha ;-)
 
Den här fina virkade filten fick han också :-) Den har han nu i vagnen och den gör sig så fint mot den oceangröna färgen på vagnen
 
Amanda i full fart...vätska är viktigt när det är varmt!
 
Melker var så överhettad när kvällen kom att han nästan somnade på golvet
 
Han fick ta ett skönt svalkande bad...ja han blev så glad när jag satte honom i baljan och han började doppa ansiktet i vattnet och dricka det och blåsa och ha sig vilket han aldrig gjort förrut. Efter badet lekte han en liten stund till innan han fick vällingflaskan hos pappa...kan tillägga att han somnade med flaskan i munnen så trött var han..haha sötisen våran.
 
Det var en lyckad dag lr ja två lyckade födelsedagsfiranden. Jag hoppas att alla som kom till oss kände sig välkomna. Att försöka dra igång ett samtal är inte lätt och speciellt inte om man inte får någon ordentlig respons när man försöker. Det jag gillar är när släkt och vänner kan komma hem till oss och känna sig tillfreds och inte behöva passas upp på utan själva kan hitta samtalsämnen och personer att prata med lr lägga sig i soffan en stund o ta det lugnt om det behövs utan att det känns någon press någonstans. Att man bjuder på sig själv vilket inte alltid är så lätt.
 
Nu lämnar vi denna vecka bakom oss, ser framåt och hoppas på en trevlig sommar!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Leena

Jag är 31 år och mamma till 2 små söta men busiga tjejer på 9 år respektive 5 år och en helt underbar pojke på 1,5 år. Är gift med Danne sedan 2 juni 2007 och bor i Storvik sedan våren 2008.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Follow on Bloglovin

Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu: