Me & My Family

Här kan du läsa om mig och min familj, hur vi lever våran vardag.

Stulet hjärta ;-)

Publicerad 2014-06-30 20:10:00 i Allmänt, Trollunge,

På torsdag kväll fick jag ett väldigt överraskande sms!
 
Min lillasyster Anna hade fött en liten flicka som var 51cm lång och vägde 3.606g.
Jag blev så paff det var ju fortfarande ca 2 veckor kvar till bf (7 juli) och jag hade inte alls tyckt att det såg ut som om det var dags än + att min syster är förstagångsföderska och då brukar de ju sägas att de går över tiden(precis som jag själv gjorde då).
Kortmakare/scrapbookare som jag är så var såklart ett kort ett måste och inspirationen var inte sen så det blev detta i mina ögon urgulliga kort ;-)  (Jag är inte direkt blyg av mig när jag blir nöjd med det jag gör :-P ) 
 
...en liten egenskriven hälsning inuti fick det bli också fast utskriven från datorn då jag skriver så fult :-/
 
I söndags fick jag totalt överlycklig, hälsa på den nyblivna familjen uppe på BB då det blivit kvar där p.g.a gulsot och lite krånglande amning (inget ovanligt alltså, men som verkar gå åt rätt håll nu och de har åkt hem idag)
Här är moster söta lilla ängel...en riktig trollunge med sitt tjocka långa hår! och det som inte syns på denna bild är hennes otroligt långa pianofingrar...jag har nog aldrig sett sååå långa och smala fingrar på nån liten förrut.
 
Här är den nyblivna mamman...min otroligt starka lillasyster som har stått ut med en förjäkligt jobbig graviditet och förlossning...men det ska nog vara hon för att klara något sådant med psyket i behåll. Är så stolt över dig ska du veta!
 
En liten present hade jag såklart med mig också...detta lejon är såå härligt och alla ungar jag träffat har älskat de olika varianterna av denna leksak...just detta lejon låter som att det ryter lite när man rör på det, det prasslar och är bitvänligt :-) perfekt att ha med sig i bilen, vagnen lr hänga i en hälla på byxorna lr på skötväskan... så man kan ha den med sig över allt!
 
Såklart har jag också ett fint kort på den nyblivna fadern, min svåger Per...som ser ut som han aldrig gjort annat än att hålla i en liten bebis....denna karl har varsamt och uppmärksamt sett efter och passat upp på min syster igenom alltihop; både graviditet, förlossning och nu efteråt...en stor eloge till honom...inte alla karlar som gör sådant!! Där har du hittat en riktigt bra karl Anna ;-)
 
 
 
Ja besöket jag fick göra på BB gjorde mig verkligen sååå glad och det var så mysigt och priviligerat att få se denna nyblivna familj på ett sådant privat ställe. 
Den lilla trollungen som ännu inte fått något namn tog sin mosters hjärta med storm och jag hoppas och tror att vi kommer få många roliga stunder tillsammans! Så fort hon blivit stor nog för att föräldrarna ska vilja släppa taget en stund vill säga ;-)
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Ywonne

Publicerad 2014-07-02 20:34:14

Grattis Moster !
Åhh, vilket fint kort... och bäbis :)

Ha det fint !

Svar: Tack Ywonne! Ja hon är så söt så :-)
Leena

Postat av: Serafin/Ronja

Publicerad 2014-07-07 12:12:36

Vilket fint och färgglatt kort och söt liten bäbis du blivit moster till! :)

Svar: Tack Serafin Det var gulligt sagt av dig :-) Hon är en riktig sötnos
Leena

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Leena

Jag är 31 år och mamma till 2 små söta men busiga tjejer på 9 år respektive 5 år och en helt underbar pojke på 1,5 år. Är gift med Danne sedan 2 juni 2007 och bor i Storvik sedan våren 2008.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Follow on Bloglovin

Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu: