Me & My Family

Här kan du läsa om mig och min familj, hur vi lever våran vardag.

Melkers dop

Publicerad 2013-09-24 09:21:27 i Allmänt,

I lördags var det så dags för Melkers dop...som vi(läs: mest jag) hade förberett och planerat inför det!
Lokalen för fikat var väldigt tråkig och när vi kom dit på fredag em så såg det ut så här:
 
När vi var klara så såg det istället ut så här:
 
ja jag vet att temat blått inte är något ovanligt när det är en liten kille som ska döpas men det var temat jag kände mest för denna gång(hade rosa till äldsta dottern och ljusgrön till yngsta dottern)...blå nyanser med inslag av silver och vitt. På borden står det även små bilar och dinosaurier och lappar med frågor om melkers framtid som alla fick svara på och som jag ska binda ihop och ge honom när han blir äldre t.e.x på konfirmation lr studenten:
 
Här är min söta Tova strax innan dopet började
 
Här är vi när vi gick in i kyrkan tillssammans med prästen och Melkers faddrar (Dannes bror Dennis och hans hustru Catarina)
 
 
Vi inledde dopet med att sjunga "Måne och Sol" (sjöng även "Tryggare kan ingen vara" och "Du vet väl om att du är värdefull") 
 
Melker sov igenom hela inledningen på dopet...
 
...även handpåläggningen...(vaknade inte förän efter vattnet blött ner hans lilla söta hjässa)
 
Amanda gjorde oss alla stolta och lite tårögda när hon stod upp framför allihop och sjöng "Älska mig" med acc. på piano
 
och den här söta bilden på Tova och Catarina togs undertiden Amanda sjöng
 
de hjälptes också åt att hälla vattnet i dopfunten
 
Melker klagade inte ett dugg under hela dopet utan det gick väldigt bra alltihop och på slutet var det dags för fotografering
 
Fikat hade vi sedan i kyrkans källarlokal som ni redan fått se bilder på och Melker fick byta om från dopklänningen till byxor med hängslen, skjortbody och fluga som matchar pappas ;-)
 
Här är presentbordet...jag fick även 3 presenter i efterskott..en vattenkokare(som kom till använding redan dager efter...är så glad för den då jag tittat efter en sån bra länge men inte kunnat betsämma mig och denna var toppenbra!), blommor och 1000kr o kontanter :-D
Melker fick också en hel massa fina presenter som kläder, pengar på ett eget konto, halsband, speldosa, sparbössa, ram, m.m
 
 
Här nedan kan ni se..ja en rätt så stor del av fikat. Det fanns Sirapskakor, Kärleksmums, Äppelkaka, Kladdkaka med kokostosca, Morotskaka, Bullar, Cupcakes med mariannefluff inuti och marängfrosting ovanpå, 2st tårtor(den ena med Ahlgrens bilar-fluff och avakado/banan/lime och den andra med marsan och banan), både chokladbollar med kokos och med pärlsocker och kokosmusslor med grädde och rårörda bär. För fräsch-hetens skull hade vi även meloner och vindruvor :-)
 
 
Hela dopet var otroligt lyckat och jag kan inte vara annat än nöjd.
Jag vill tacka sååå väldigt mycket alla vackra, smarta, genomtänkta och behändiga presnter som Melker fick på sin dopdag! och hoppas att ni tycker att det var lika lyckat som vi tyckte :-D 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Leena

Jag är 31 år och mamma till 2 små söta men busiga tjejer på 9 år respektive 5 år och en helt underbar pojke på 1,5 år. Är gift med Danne sedan 2 juni 2007 och bor i Storvik sedan våren 2008.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Follow on Bloglovin

Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu: