Me & My Family

Här kan du läsa om mig och min familj, hur vi lever våran vardag.

Han gjorde det!

Publicerad 2013-10-05 21:12:26 i Allmänt,

Ja idag har Melker vänt sig från rygg till mage för första gången :-D  Snacka om att jag är glad! Jag hade besök av en ny kompis som jag träffat på öppna förskolan som heter Linda och hennes lilla söta dotter som heter Anna. Vi(Linda, Anna, Tova och Jag) hejade högljutt på Melker allihop när vi såg att han började vända sig!
 
Först åt ena hållet
 
sen åt andra hållet,
efter det körde han så här fram och tillbaka några gånger till i sakta mak....
 
...till han kom till detta stadie där han nästan är helt över men inte riktigt får bort axeln och armen...han låg så en stund då det verkade ta lite på krafterna...
 
...sen lyckades han äntligen samla ihop tillräckligt med kraft och häva sig upp men fortfarande armen framför sig...
 
..fortfarande...
 
...och här är han nästan helt uppe...
 
...och här han han äntligen fått hela kroppen som den ska vara :-D
 
Jag försökte filma hela grejen för att Danne som jobbade skulle få se det ordentligt (han skulle komma hem ca 50 minuter senare) men lyckades för första gången(!) få minnet fullt på telefonen...vette tusan hur jag lyckades med det och blev lite putt faktiskt men nu har jag tömt det iaf.
 
Hoppade, tjöt och skrattade av glädje när han väl lyckades...som jag har väntat på den stunden! Har ju knappt vågat lämna honom ensam på golvet av "rädsla" för att missa första gången han vänder sig då jag sett ett tag att det varit på gång men han inte riktigt varit där än....helt sjukt egentligen att det för varje barn man får ändå känns lika stort när de gör ett framsteg!!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Leena

Jag är 31 år och mamma till 2 små söta men busiga tjejer på 9 år respektive 5 år och en helt underbar pojke på 1,5 år. Är gift med Danne sedan 2 juni 2007 och bor i Storvik sedan våren 2008.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Follow on Bloglovin

Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu: