Me & My Family

Här kan du läsa om mig och min familj, hur vi lever våran vardag.

Hemskt!

Publicerad 2012-09-08 19:07:43 i Äventyr,

Vaknade upp imorrse kl 07.30 och kollade mobilen som jag brukar göra...in på facebook och får se att min syster skrivit ett inlägg tre timmar tidigare och hjärtat satte sig i halsgropen då hon skrivit att hon av sin fd bästa vän och hennes lillasyster blivit hotad och misshandlad!
Jag var ju ett nervöst vrak och skitförbannad som vanligt när jag blir orolig för mina nära och kära. Lyckades efter någon timme få tag på min mor och fick veta att allt var bra med lillasyster...phu!
Då kunde jag släppa det lite och åka till badhuset som planerat med familjen och en kompis med pojkvän.

Vi hade riktigt kul tillsammans. Amanda som håller på och lära sig simma får nu köra helt utan sina gula flytpuffar för att simmningen ska sätta sig ordentligt och det går riktigt bra! Hon hängde en hel del på min kompis kille men som tur är så tyckte han mestadels att det var kul och han följde med henne och åkte rutschkanorna och kastade henne i vattnet o.s.v.                                                                          Jag passade på att simma 150m också...vilket är typ max vad jag klarar av just nu...men det går bättre för första gången så klarade jag bara 50m ;-) och det var förra veckan!  I torsdags simmade jag 100m och idag utökade jag det lite till :-D Men runt 150m kommer jag nog få hålla mig några gånger till skulle jag tro och det är rätt så lagom.

Efter badhuset blev det ett besök ute hos familjen och kolla hur det var med allihop speciellt min syster och det visade sig vara bra med henne även om hon fortfarande var upprörd och otroligt arg(med all rätt) och hon berättade händelseförloppet för oss och att hon har gjort en polisanmälan. Vi kunde ju även se en del synliga "märken" på henne så man blev ju mer arg då men ändå lugn när man verkligen såg att det inte var så allvarligt som man föreställt sig.

Amanda blev kvar där över natten för morfar lovade henne att hon skulle få följa med till stallet när han skulle släppa in hästarna för kvällen. Imorgon blir det att hämta upp henne efter lunchen och sedan bege sig mot Ockelbo och Wij trädgårdar som har Skördefest. Blir nog att offra några kronor på en vacker bukett med solrosor..kanske plockar jag dem själv i år....det är ju lite speciellt att gå i ett hav av solrosor! Ska föröska knäppa några bilder och lägga upp här efteråt.

 

Nu får ni ha en toppenhärlig lördagskväll...det ska iaf jag ha framför en brasa i öppna spisen och pysselgrejjer på bordet...måste verkligen ta mig bort från datorn lite även om den står bredvid :-p

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Leena

Jag är 31 år och mamma till 2 små söta men busiga tjejer på 9 år respektive 5 år och en helt underbar pojke på 1,5 år. Är gift med Danne sedan 2 juni 2007 och bor i Storvik sedan våren 2008.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Follow on Bloglovin

Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu: