Me & My Family

Här kan du läsa om mig och min familj, hur vi lever våran vardag.

OP V-T-D, 4års-trots & Nattning

Publicerad 2014-01-04 23:45:00 i Allmänt, Melker, Tova,

Så är snart barnens jullov över och jag tycker att det har varit ett väldigt bra lov även om dygnet har lyckats blivit ordentligt förskjutet :-p
Imorrse så inledde vi så operation Vända-Tillbaka-Dygnet. Larmklockan ställdes på 8 och trots att Melker inte somnade förän 2 på natten(och har så gjort de senaste nätterna) så var det bara att kvittrande kliva ur sängen ;-) Nja ärligt talat så drog jag mig en halvtimme till men de andra klev upp även om Tova inte ville kliva upp förän pappa kom in till henne.
Vi lyckades till slut få liv i Melker också som inte vill nått hellre än att sova och när kl var 11 så spelade det ingen roll vad vi gjorde då var han helt slut så då tog jag en liten promenad på ca 30 min och när jag kom hem igen var han pigg o glad..ja inte rikigt lika matglad som vanligt men ändå bättre än jag förväntat mig.
 
På eftermiddagen var vi och firade min lillasyster Elin på hennes 20:e födelsedag...hon har verkligen vuxit i sig själv det senaste året...blivit mer mogen (lr hur man ska uttrycka sig för att det inte ska låta illa för så menar jag absolut inte) och även hittat någon som hon kärat ner sig i ;-)  ja jag är glad för hennes skull och hoppas att hennes liv bara kommer bli bättre med åren!
 
Blev liiite senare läggning av Tova ikväll än jag hade tänkt mig men hon somnade iaf till 21.50 vilket är 40 min tidigare än kvällen innan. Hon är inne i värsta 4års-trotsen nu och hela dagarna är i stort sett en kamp(nu är det knappt hon ens lyssnar på släkt/vänner lr bekanta vi har runtom oss) och speciellt om hon har sin syster i närheten för henne klöser hon så det blir blodvite, drar i håret/kläder, har sönder hennes grejer, förföljer överallt även in på toaletten, gall-/illskriker för minsta grej o.s.v ....men annars är nattningarna ändå det värsta( för oss vuxna iaf) det spelar ingen roll vad vi än gör så fungerar det inte och vi som tyckte vi fått ordning på hennes nattning för bara någon månad sedan :-/
 
Ikväll har jag hållt tummarna hårt för att även Melker ska somna i tid och jag bestämde mig för att försöka få honom att somna i sin egen säng...det tog nästan en timme men sen somnade han :-D
Nu ska jag gå och borsta tänderna och hoppas att han sover hela natten som han brukar även om jag nästan väntar mig att han vaknar för att äta en gång till eftersom att han inte fick äta sig till sömns.
 
God natt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Leena

Jag är 31 år och mamma till 2 små söta men busiga tjejer på 9 år respektive 5 år och en helt underbar pojke på 1,5 år. Är gift med Danne sedan 2 juni 2007 och bor i Storvik sedan våren 2008.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Follow on Bloglovin

Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu: