Me & My Family

Här kan du läsa om mig och min familj, hur vi lever våran vardag.

Spännande förberedelser inför imorgon!

Publicerad 2013-05-19 16:49:06 i Allmänt, Gravid, Äventyr,

Idag är då sista dagen vi är en tvåbarns-familj och det är spännade som bara den!
 
Flickorna har vi lämnat hos mormor där de genast fick för sig att göra rabarberpaj tillsammans med sin moster Elin. Jag är spänd på att få veta hur det går för dem att sova över hos mormor då det är första gången Tova sover nån annanstans än hemma.
 
Vi passade på att ta med oss lite rabarber hem också så vi har något gott att mumsa på ikväll och den pajen står nu och gottar sig och svalnar av på köksön :-)
Vi har även lagat lite mat (stekt potatis och korv för den som vill veta), hängt tvätt, ruskat av sängkläderna i spjälsängen så de inte är dammiga, satt babyskyddet + filt i bilen så det inte glöms bort, bäddat om fräscht i våran säng(enligt regler inför op) och jag har packat det jag kan packa i BB-väskan idag (några saker måste vänta till imorgonbitti efter jag gjort dusch/tvätt nr 2).
Så ja nu är alla förberedelser klara tror jag :-p känner mig själv så jag kommer nog på nått mer ;-)
 
Det är bara dusch nr 1 kvar innan läggdags och sedan är iaf tanken att det ska bli tidigt i säng typ runt 21.
06.30 ska vi vara inne på BB imorgon för ombyte och förberedelser så jag ska klocka hur lång tid dusch-proceduren tar ikväll så jag kommer upp i rätt tid imorgon för procedur nr 2...runt kl5 hade jag tänkt iaf...vill ju inte upp för tidigt då jag måste vara fastnade från kl 00.00 och alltså inte får äta någon frukost :-/
 
Sedan är det bara att hoppas att vi får snitt tidigt...har vi otur så kan vi ju få vänta hela dagen och det skulle vara så segt och ta död på mig eftersom jag inte får äta utan bara får dropp i armen.
 
Imorgon har vi vår lilla bebis hos oss och jag är såå nyfiken på vad det är för en liten filur som har gömt sig där inne i min mage i 9 månader...Är det kille eller tjej? Hur lång? vilken vikt? kommer h*n vara lugn lr skrikig? Hur ser h*n ut? vem liknar h*n mest? Hur ska det gå med amningen denna gång (har ju inget läckage alls så man blir ju lite fundersam)? o.s.v
Dessa tankar och många fler kommer snurra runt runt i mitt huvud sedan när jag ska till att sova....det är bara att hålla tummarna att jag får tillräckligt med sömn :-p
 
Nu ska jag gå ner och umgås med min man på våran antagligen sista barnfria kväll på ett bra tag.
 
Ha det så trevligt allihop!!
 
 

Kommentarer

Postat av: Åsa/asamia

Publicerad 2013-05-26 07:36:14

Så fint du skriver om din stundande förlossning. Önskar er Lycka till!

Svar: Tack Åsa :-)
Leena

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Leena

Jag är 31 år och mamma till 2 små söta men busiga tjejer på 9 år respektive 5 år och en helt underbar pojke på 1,5 år. Är gift med Danne sedan 2 juni 2007 och bor i Storvik sedan våren 2008.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Follow on Bloglovin

Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu: