Me & My Family

Här kan du läsa om mig och min familj, hur vi lever våran vardag.

Tidiga dopfunderingar

Publicerad 2013-04-16 09:54:50 i Allmänt, Gravid,

Har redan börjat tänka så smått på dopet av vår lilla bäs...fast det är 34 dagar kvar till snittet.
Efter ett besök på öppna förskolan igår där jag kunde fråga Kicki (som jobbar på kyrkan) lite frågor så står det nu mer klart för oss att dopet kommer få bli på Storviks kyrka och det lutar åt att det blir i september när liten är runt 4 månader.
Där finns lokal i källaren med kök...inte riktigt som vi velat ha det med avdelat kök utan det är i samma rum men det är ju som det är och det får enligt henne plats upp till 45 personer där...så 40 gäster ska det bli är tanken.
Det är nästan tur att Dannes sida av familjen är så liten när det kommer till sådana han vill bjuda in att dela en sådan glad dag med :-p fast visst känns det konstigt varenda gång det är dags för sådana här tillställningar och mer än hälften av de inbjudna är min familj och vänner...men det valet ligger ju hos honom vilka han vill ha med.
Däremot får jag välja bort några personer denna gång som jag brukat bjuda annars(t.ex. kusiner som står mig lite närmre än andra kusiner) men det är ju som det är.
 
Just nu känns det däremot svårt att planera dekoren eftersom vi inte vet vad det är för liten en som kommer ut till oss...med Amanda körde vi rosa och lite mer färg mot vit bakgrund, med Tova var det ljusgrönt och vårigt. Funderar på hösttema denna gång som passar både flicka och pojk... men blir det en pojk vill jag nog köra ett blått tema..haha klurigt det där :-p
 
Sedan har vi det där med namn...till en flicka är namnen helt klara sedan några månader tillbaka men jag tänker inte avslöja dem här utan det får man veta när liten kommer ;-)
Pojknamn däremot har vi inte lyckats få fram ordentligt vad vi gillar...har bara några förslag men inget som fastnat så där riktigt ordentligt hos någon av oss :-/ Jag som brukar vilja vara färdig med namnen innan bebisen kommer men det vet jag inte om vi lyckas med denna gång.
De pojknamn vi hade tänkt när flickorna skulle födas känns inte helt rätt nu heller tyvärr.
 
Nej får klura vidare...

Om

Min profilbild

Leena

Jag är 31 år och mamma till 2 små söta men busiga tjejer på 9 år respektive 5 år och en helt underbar pojke på 1,5 år. Är gift med Danne sedan 2 juni 2007 och bor i Storvik sedan våren 2008.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Follow on Bloglovin

Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu: