Me & My Family

Här kan du läsa om mig och min familj, hur vi lever våran vardag.

Vad har hon hittat på nu?

Publicerad 2012-09-22 08:00:00 i Jag,

Så där då är beslutet taget och allt är nästan klart..ja så klart det nu kan bli så här innan. Har väl lite till att fixa med men det ska väl snart vara avklarat iaf.
Ja just ja, jag har ju inte berättat vad för beslut det är ;-)  var jag ju tvungen att försöka hålla er lite på halster iaf.
 
Jo det är så här att jag har bestämt mig för att...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
....STUDERA! Jag studera fattar ni hur stort det är? jag har inte vågat satt mig i skolbänken sedan jag slutade gymnasiet för 10 år sedan och var såå less på skolan!
 
Eftersom jag länge funderat på att studera men inte riktigt klarat av att bestämma mig för vad och om det verkligen är något för mig så går jag ut rätt så mjukt...nämligen på halvtid.
Har anmält mig till en kurs i Data och Kommunikation och en i Franska (för nybörjare)...ja Data och Kommunikation var den som jag kände att jag både vill och behöver läsa då jag har IG i Datakunskap från gymnasiet(förstår inte ens hur jag fick mitt IG så här i efterhand). Det fick bli Franska då jag behövde något mer för att komma upp i halvtid och kunna söka bidrag från csn(inte lånet)...sedan så har jag ju läst liite franska i högstadiet men då var de inte min grej (och jag fick då byta till det som då kallades för stödengelska men det var inte mer än ytterligare en lektion engelska) men jag känner nu att jag vill ge det en chans till. Att läsa fler språk är ju något jag vill göra men har väl mer tänkt mig Finska och Spanska men nu fanns det inga kurser i det så då fick det bli Franska....ja jag hade ju kunnat valt historia också men såg ingen riktig vits med det just nu och jag vill ju gå ut lite mjukt som sagt :-p
 
 
Den 3 oktober är det inskrivning och en massa information...då hoppas jag på ett toppenschema som lätt går att få ihop med dagis och Dannes jobb...får se hur det blir med den önskningen.  
Nu håller jag tummarna att detta verkligen är något som jag klarar av utan att ledsna...förhoppningarna ligger på att kanske gå fler utbildningar senare på 75% eller 100% men det får jag se hur det blir med när det blir dags.
Nu måste jag bara ansöka till csn om bidrag och även se om Göranssonska fonden vill ge mig något när det bara är halvtid och jag börjar studera efter deras sista anmälningsdatum. Men man kan ju bara försöka och hålla tummarna ;-)

Kommentarer

Postat av: mor

Publicerad 2012-09-22 15:39:50

tummen upp,det är bra att du tänkt på det jag har sagt, allt kommer att gå bara bra för du är en duktig tjej, kramisar

Svar: Tack mamma :-)
Leena

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Leena

Jag är 31 år och mamma till 2 små söta men busiga tjejer på 9 år respektive 5 år och en helt underbar pojke på 1,5 år. Är gift med Danne sedan 2 juni 2007 och bor i Storvik sedan våren 2008.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Follow on Bloglovin

Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu: