Me & My Family

Här kan du läsa om mig och min familj, hur vi lever våran vardag.

Hemlighet...inte längre...

Publicerad 2012-10-08 14:30:13 i Allmänt, Gravid, Jag,

Så nu är jag hemma och kan berätta om hur dagen gått men ska börja med att avslöja en hemlis...
 
 
 
 
Ja mina flickor ska få ett syskon...hade ni aldrig gissat va ;-)
 
Idag har jag gått in i v 8 (7+0 för er som förstår er på det där)...vi har börjat berätta redan för dem vi känner då det känns bra och de flesta vet att jag inte kan hålla tyst om nått sånt här :-p
Många som vet hur jag har mått under båda mina tidigare graviditeter undrar nog hur jag mår och än så länge mår jag: OK.  Ja jag mår illa till och från hela dagarna, är känslig för dofter, är trött, och har inte alls mycket ork över..men trots detta så är jag än så länge inte liggandes*peppar, peppar* Visst jag har haft dagar när jag mått kasst och legat i soffan hela förmiddagen lr kanske t.o.m hela dagen men jag har försökt varit stark och tagit mig ut på en promenad, ut i skogen lr annat en gång om dagen.
 
När är det då dags? Jo inte förän i maj...27:e maj om man går efter senaste mens och iså fall blir det nog ett snitt någon gång mellan den 13 maj och 20 maj skulle jag tro.. ja för jag så gott som vet att det blir snitt denna gång eftersom båda mina tidigare barn kommit ut med snitt så avråder man från att föda vaginalt vid det tredje. 
 
Så nu när ni vet det så kan jag gå vidare till hur dagen varit :-)
 
 
 
Ja idag har jag varit förbi hos min bm för andra gången och denna gång bokat inskrivning(på fredag) och tog ett nytt blodvärde, denna gång låg det alldeles högt på 151(sist låg det på 120 vilket istället är på gränsen till lågt) och sköterskan tog en gång till bara för att kolla då hon trodde maskinen fått fnatt men låg fortfarande högt.
Så får göra om det på fredag igen och se om det ligger lägre då.
Sköterskan funderade på om jag kanske druckit för lite och så kan det vara när jag tänker efter  så nu får jag försöka dricka lite mer igen så jag inte blir uttorkad Obestämd 

Var ju egentligen ett besök på Öppna förskolan med maken och yngsta dottern (det är en familjecentral) och lagom tills jag gått in dit känner jag mig illamående och fick rusa in på toaletten och spydde för första gången denna graviditet...men mådde faktiskt bra efteråt och inte alls så svag och eländig som jag komemr ihåg att jag brukar kunna må efteråt :-) så jag åt en liten macka och drack lite te innan jag kunde bege mig vidare till CVL och första franskalektionen som för övrigt gick jättebra och det var kul men lite småkrångligt.
 Men shit vad han pratar min lärare och ställde mycket frågor på franska.
Jag lyckades ju så klart få total blackout när jag skulle säga en mening som jag övat på huvudet och lyssnat noga på hur han sa och de andra...så slutade med att jag erkände högt att jag avskyr att göra fel..och efter det var han mer hjälpsam :-p Jag fick faktiskt beröm för uttalet några gånger också och det är sådant som gör en glad :-) Så nu kommer jag ihåg hur man räknar från 0 till 10 iaf sedan var det ju en massa annat som satte sig sådär halvdant bara men franska är fruktansvärt svårt..det är helt andra regler än i svenskan. Hoppas min bok vill dyka upp innan onsdag så man kan börja kika lite nogrannare där i.  
 
Imorgon är det introduktion i Information och kommunikation(data) bara en halvtimme och då får jag veta vilka dagar och tider som gäller för det ämnet.
 
Hoppas att ni alla får en fortsatt trevlig vecka!!
 

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2012-10-08 14:59:11

Är så glad för din skull! både gällande bebisen och skolan :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Leena

Jag är 31 år och mamma till 2 små söta men busiga tjejer på 9 år respektive 5 år och en helt underbar pojke på 1,5 år. Är gift med Danne sedan 2 juni 2007 och bor i Storvik sedan våren 2008.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Follow on Bloglovin

Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu: