Me & My Family

Här kan du läsa om mig och min familj, hur vi lever våran vardag.

Viktnedgång och bärplockning :-)

Publicerad 2012-08-28 09:25:36 i Allmänt,

Känslan när man ställer sig på vågen och inser att man gått ner 3kg bara sådär är ju för härlig!
Tog mig i kragen för någon vecka sedan eller två och slutade äta godis i större mängder både nu och då (det är min stora svaghet speciellt på kvällarna), Köpte mig ett par promenadskor och gick några dagar på raken...sedan har det blivit lite slarvigt med mycket som kommit emellan och jag har småslarvat lite med godisätandet också...men att det lilla ändå kan gör att jag går ner 3 kg visar att jag verkligen skulle behöva ta mig ordentligt i kragen och bli lite hårdare mot mig själv. Ja vi får väl se hur det hela fortsätter.
 
 
Igår var jag ut med min syster Anna och våran kompis Cicki i skogen. Anna som har häst brukar rida ut mycket och hade hittat ett toppenställe med mycket bär och svamp dit hon visade oss vägen. Parkerade bilen, tog med oss hinkar och en påse proviant(ångrade en aning senare att jag inte tagit en ryggsäck istället då det blev drygt att bära på en påse). Det hela slutade med att vi var 3½ timme ute i skogen och plockade först 8 liter lingon sedan kanske 2,5 liter blåbär och en hel ica kasse full med gula kantareller...haha det var då jag var glad att jag haft grejerna i påse ändå för det slutade i att vi fick ta den och ha all svamp i och resten fick vi bära på istället.
När vi väl var tillbaka vid bilen så var klockan 18.30 och vi var helt slut och ömma i kropparna. Blåbären rensades där på direkten och vi påbörjade lingon men då blev myggen lite väl sugna på blod så vi packade in och åkte hem till Anna där vi satt nerkylda på verandan och rensade lingon och svamp.
 
Cicki´s min är bara för härlig...egentligen skulle jag ta en bild på henne där hon ler men det blev så här istället och vi tyckte det var lite skoj för hon ser nästan lite chockad ut över mängden. Här kan ni också se allt vi plockade :-)
 
Vi delade på blåbären, svampen tog Anna och Cicki lite var av och resten skänkte vi bort(endast grovrensat) till min och Annas mamma och en vän till Cickis mamma....lingonen har följt med mig hem och de ska det kokas sylt på som Anna och Cicki också ska få någon varsin burk av :-)
 
Medan vi var o skogen så hade vi hur kul som helst och pratade mycket om att vi måste åka tillbaka för att plocka mer...men ju närmare bilen vi kom desto mer trötta var vi och när jag skulle skjutsa hem Cicki så sa hon till Anna -Det här gör vi nog INTE om igen förän nästa år! 
Haha så så sugna var de inte på att ta sig ut igen iaf :-P
 
Detta äventyr gjorde att en annan först hade svårt att somna och det enda jag såg framför ögonen var gräs, buskar, bär och svamp och där emellan tog fantasin fart och jag såg hemska monster mm... sov som en stock hela natten sen men drömde en mardröm som jag vaknade till lite av.
 
Idag har jag naturligtvis lite träningsvärk men inte i närheten av vad jag trodde att jag skulle ha...det enda som är riktigt jobbigt är att knäna tog sådan stryk, speciellt det vänstra som jag brukar få problem med ibland så nu har jag svårt att böja mig och gå i trappor...men det ska förhoppningsvis gå över inom kort annars kan jag inte ta mig mina promenader igen :-/ och hoppas på fortsatt viktnedgång!
Jag har velat gjort det här på egen hand och utan att känna skuldkänslor för de gånger jag känner att jag måste ta mig en munsbit och det gör susen...jag behöver ingen som påpekar för mig om jag gör fel för det vet jag ju ändå och när jag slipper skuldkänslorna inför andra så mår jag bättre och har lättare att klara av att bara äta vid något tillfälle och sedan skärpa till mig igen :-)
 

Kommentarer

Postat av: ERICA

Publicerad 2012-08-29 10:19:05

Vad härligt, jag tränar bort mina cm är ute med mina bungypumps varje dag:-D vikten står jag stadigt men när jag gick ner mina 25kg på tio dagar var det bästa gjorde inte mycket men ändra kosten gjorde susen. Väntar till hypnotisören kommer på bio ska läsa dom böckerna sen när jag läst dom fem böckerna om Malin fors är på del två just nu läst något skoj?

Svar: Oj det var många kilo på väldigt kort tid...får hoppas att du inte går upp dem igen...är ju risken när man går ner i vikt snabbt :-/ Ja du gillar ju deckare men det är inte min typ genre :-p läser en till pocketbok från Harlequin just nu :-)
Leena

Postat av: erica

Publicerad 2012-09-03 12:39:46

jo det är ju det men jag ligger under 90 nu så jag har varken gått upp eller ner .. men ska ut med stavarna idag igen så det ska bli sköj. men ska sätta mer klor i kosten vid löning :
) svara helre i en kommentar i bloggen

Postat av: Stumpen

Publicerad 2012-09-03 13:45:57

Ursäkta men 25 kg på TIO dagar - tillåt mig tvivla..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Leena

Jag är 31 år och mamma till 2 små söta men busiga tjejer på 9 år respektive 5 år och en helt underbar pojke på 1,5 år. Är gift med Danne sedan 2 juni 2007 och bor i Storvik sedan våren 2008.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Follow on Bloglovin

Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu: