Me & My Family

Här kan du läsa om mig och min familj, hur vi lever våran vardag.

Loppis

Publicerad 2012-08-24 21:33:54 i Allmänt,

ja idag har jag haft loppis här hemma och jag träffade en del härliga och speciella människor(och lyckades få en hel del sålt...ja iaf mer än jag trodde det skulle blir på en fredag) bl.a kom det förbi en italiensk kille vars föräldrar nyligen flyttat till Hofors. Han kom gående med en kamera i högsta hugg och det tog en liten stund innan han pratade och då på engelska..blev lite ställd först men sedan pratade vi båda på lite stapplig engelska. Han tog sig en kaffe och kaka satte sig ner bredvid mig och förklarade att han var väldigt fascinerad av detta fenomenet: Loppis. Det finns inte i hans hemland, men han tyckte hemskt mycket om hur informellt det är att gå på loppis i Sverige och hade bestämt sig för att skriva en bok om det så att det skulle bli mer känt i Italien. Han frågade också om han fick fotografera och varför inte så han tog ett foto på bordet med fika och sedan frågade han mig vad jag skrivit på skylten som satt på bodens dörr....jag översatte till engelska texten som på svenska lyder "Är priset för högt eller det saknas prislapp så ge mig ett bud jag är inte omöjlig :-) " och då skrattade han och fotade den med :-p
Sedan begav han sig vidare mot Ockelbo efter att ha tagit ett samtal på mobilen och då snackat italienska...fast för min del kunde det ha varit vilket språk som helst..förstod inte ett skvatt...jag vet att man inte ska lyssna på andras samtal men det var lite fascinerande att höra någon prata italienska flytande så jag kunde inte låta bli.

------------

Nu är det iaf dags för lite tv-tid med maken och imorgon är det återigen dags för loppis :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Leena

Jag är 31 år och mamma till 2 små söta men busiga tjejer på 9 år respektive 5 år och en helt underbar pojke på 1,5 år. Är gift med Danne sedan 2 juni 2007 och bor i Storvik sedan våren 2008.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Follow on Bloglovin

Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu: