Me & My Family

Här kan du läsa om mig och min familj, hur vi lever våran vardag.

Beslut

Publicerad 2012-08-12 18:54:52 i Jag,

 
För några dagar sedan bestämde jag mig för att försöka gå ner lite i vikt igen lr åtminstonde lyckas börja röra på mig mer och inte äta lika mycket godis som vanligt(min stora last)...vilket brukar kunna sluta i att något kilo iaf försvinner.
 
Danne och jag tog en promenad med Tova första dagen. Bara upp till apoteket i stort sett och hem igen...kändes otroligt skönt men också jobbigt att börja röra på sig efter att ha mått så psykiskt dåligt väldigt länge att jag inte alls orkat med att verkligen sätta igång...sedan i våras har jag ändå mått mycket bättre och allt går lättare även om en del fortfarande är tungt emellanåt. Jag är trött på att må så här pissdåligt, så nu har jag tagit mig i kragen och sedan får jag se hur länge jag klarar av att hålla ut. (inget godis)
Andra dagen gick vi lite längre...drygt 2km.Det gick lite bättre denna gång även om jag stannade och kikade på vattnet som forssade nere vid gamla kvarnen. (inget godis)
Dag 3 kom saker ivägen och fick en vän på övernattningsbesök och planen var en kvällspromenad men den blev inte av :-/ (inget godis)
Dag 4 kände jag mig en aning skyldig att jag inte tagit mig ut på iaf en kort promenad så jag och min vän C gick en för mig väldigt lång promenad på ca 4,1km innan lunch och det tog en timme, kändes däremot inte alls så utan det var mer som 20 min ;-) Men sedan belönade jag mig själv med lördagsgodis *mums*
Idag är då dag 5 och på eftermiddagen har vi varit iväg på loppis och sedan hem till mamma för ett litet besök när jag kom hem efter det så var det dags för middag men jag kände att jag måste ta mig ut för en promenad innan det skulle ätas och få igång förbränningen då det vaknades snabbmat. Letade först efter mp3 hittade den men inga hörlurar och sedan hittade jag inte hörlurarna till mobilen heller...försökte prova makens men de ville inte passa så det slutade med att jag irriterad rusade ut ur huset och gick en promenad på 1,93km på ca 25 min(hade en medlehastighet på 4,9km/h idag vilket är bättre än de tidiagre dagarna) och väl hemma igen satt jag på trappen och vilade mig en stund och drack vatten innan jag gick in och vibbade i 10 min.
 
Ikväll är tanken = inget godis och det hoppas jag kunna hålla :-D  förlorat 1 kg på dessa dagar som gått!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Leena

Jag är 31 år och mamma till 2 små söta men busiga tjejer på 9 år respektive 5 år och en helt underbar pojke på 1,5 år. Är gift med Danne sedan 2 juni 2007 och bor i Storvik sedan våren 2008.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Follow on Bloglovin

Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu: